Thursday, October 23, 2008

~Wat m Doin TodaY~

Hari Ini...aku n sis telah plan untuk buat BANK TOUR...tahu tak aper sebenarnyer package yang ditawarkan..hahahah..package untuk melangsaikan hutang piutang..biasa lah beb..ujung ujung bulan nih..banyak hutang hutang yang nak kena settledkan...if not nanti CETI bank pulak asyik dok coll x larat nak menjawab dengan janji janji palsu..hahhaha..so pagi pagi sebelum subuh ceh menipu jer..around 11 pagi gitu kitaorang start le package tour kitaorang nih..mula mula MAYBANK...huhuh 1st bank konon konon semangat nak amik gambar..masuk bank ke 2 ke 3 dan seterusnya tak larat aihh...pas MAYBANK gi RHB pas tu EON BANK pas tu HONG LEONG BANK..huhuhu pastu xlarat dah...namun amin selesai dah bayar utang untuk bulan nih..x yah nak FENIN FENIN lagi...yahooo...sis ler paling happy coz dia paling banyak kena wat Bank Tour..heeheh..aku nyer ada orang lain tolong uruskan..senang...(jgn ingat lain yer...ABAH aku ler) dia kan Menteri Kewangan aku sekarang...hahhah..sis lak aku nyer financial advisor..best tak..so aku x ler tergelincir nak manage bout expenses nih...ader jer orang dok tolong peringatkan...

 
**Bank Tour N KedAI LaMpU...

**LunCh

Okey selesai bab bayar dan tambah hutang now part kerja pulak..so kitaorang set appointment dengan one of our old school frenz..kira kira best frenz gak ler masa sekolah dulu..but now bila masing masing dah ader family sendiri jarang dapat jumpa walaupun rumah masing masing cuma ala ala sekangkang aku kera jew...so we having lunch at KFC sambil sambil cucuk jarum kat dia ...ooopss lupe nama our frenz ni LELA..we all call her angah jew...cucuk jarum about TAKAFUL dan UnIT TRUST...sis yang banyak bercakap aku cuma tokok tambah jer coz sis lebih arif..heheeh saya budak baru belajar ma...paham paham jer ler..tapi if korang nak tahu pasal tempat tempat menarik dalam dan luar negara..cepat jer aku jawab..coz itu memang bidang aku...hurmmm look like she intrested...but then we ols kena tunggu dia cek KWSP and Cash Value Insuance dia then baru leh wat kan quote for her..so mayb 2 or 3 days ni insyaallah..to be follow up..

Then we sent her back to her office...after that.kitaorang g jalan jalan jap cari pasal...ke TEBRAU CITY..huhuhu situ lagi macam boring jer asyik tpt yang sama kan..tapi situ lah tempat yang paling conveineince for us...all in one..tengok tengok lampu..coz sis plan nak beli..aku layan jer no hal....sambil sambil tunggu my sis hubby datang....tapi xder yang berkenan...afta minum kat OLDTOWN..huhhuhuu ini wajib ooo..x kena sehari leh meroyan tau...muahahahah...we all gerak ke TESCO lak..aku tunggu they all kat sana coz dorang g fetch their kids at baby sitter house...naper we ols g sini it is because my sis nak amik frame ayat yang dia tempah..sambil sambil menunggu aku dan anak anak sis pun wat ler per2 aktiviti yang patut kat situ bagi mengisi masa terluang...hahahhaa...
 
**Mengisi Waktu...
Lepas selesai we ols gerak dari situ untuk dinner..then we ols tanya ler anak anak nak makan aper...huuhhu dorang jawab aper tau...nak makan KFC lah senang...ooopppssss KFC lagi...huhuhu nak wat cemana fulfill jer lah permintaan ank2..so here we r...afta makan per lagi..balik ler...muahahahha..


 ============================================
**biLa HatI BerBIsiK**:-Finish for today...wat about tomorrow...

4 comments:

Ungku Nor said...

haiihhh..mebeng2U kan aderrr..;p

pssttt..nephew awk tu rope macam anjib ek? debab pun lebih kurang gak hehehe

:: Wiween :: said...

whoaaaaaaaaa beshnye dia mkn kep c! :P

mebby a.k.a ezza said...

mebeng2U memang ler ader akak..tpkan memang kena gak g melawat bank bank ni baru rs pueh hati..hehehheh..

a ahhh kan..memang dia debot mcm anjib..tu yg geram tuh...

mebby a.k.a ezza said...

to wiween>>> tu la adik akak ni jauh bangat if not lama dah ajak joint..hikhikhik