Monday, October 13, 2008

~All About Me~

Arini banyak sangat peristiwa yang berlaku..ader yang best dan ader yang tak best...ermm... aku start yang best dulu lah eh..coz xmo ilang mood bila wat en3 yang xbraper nak best dolu...

Ok first thing in the mornink...aku g opiz then jawab email pe2 yan patut...clearkan a few kerja kerja yang tertangguh...handover a few things to other staff..and aku dah pon memberikan jawapan bagi keputusan aku untuk terima tawaran ke Dubai atau pun tidak...Via E-mail...sok afta lunch aku ada meeting coz CEO akan datang sini...dan aku pasti u ols semua pun tentu dah dapat agak keputusan aku kan...tunggu esok eh afta meeting aku hapdetkan story nih..

Rite afta that aku g keluar breakfast dengan seorang sahabat aku and kitaorang pun dok breakfast kat OLDTOWN..actually kami makan nasi lemak ngan half boiled egg..tp kan sebab syok sangat makan terlupa nak snap pic..hehehe..so pas mkn half boiled egg tu baru teringat nak mek gambo ini jewlah hasilnyer iaitu mangkuk n gelas kosong hahahaha....

Then afta breakfast aku g jumpa client...(INTERVAL)...............................(Hal kerja)

Pas jumpa client sorang ag sahabat aku col tanya aku free x arini..aku ckp free lah jugak tengahari ni..coz afta 2.30 aku ader hal lain..so dia ajak aku g lunch...kat mana aku lunch..ermmm..kat Pokcik "MC D"...senang...hehehhe...citer lawak waktu lunch...tengah kitaorang borak borak tetiba ader lah sorang anty ni dengan selamba duduk sebelah table kitaorang dengan membawa bungkus bingkis..segala macam ler..kitaorang ingat kan aper lah yang dia bawak...sekali afta dia duduk sebelah table we all tu dia pon bukak ler bungkusan dia tuh..ropa ropanyer dia bawak bekal ,buku buku semua tajuk buku dasat dasat,barangan terbuang dan juga ubat ubatan...dah tu dengan selambanyer dia makan bekalan dia tu yang besh nyer siap ader cawan ngan pinggan sendiri tuh...mula mula we ols nak gelak jugak but then jadi kesian coz kitaorang terfikir mesti aunty ni x brapa nak "OK" kot..(Wire short sket),..huhuhu jahatnyer we ols..so kitaorang abaikan jer la..tp yang jd x besh dan x sampai hatinye tu..barang barang dia ngan beg beg dia asyik jatuh jer..and kitaorang asyik jadi tukang tolong kutip...huhuhu..x sampai ati lak kan... but then kita orang cepat cepat bangun n keluar coz xmo lah sampai terbuat dosa kering lak coz dok hangin ngan anty yang dah tentu tentu x berdosa..orang cenggitu kan bukan leh pikir aper pon..so better kita yang normal ni chow dulu untuk menghindarkan perkara yang x di ingini berlaku...huhuhu donia donia macam macam...itu lah kisah lunch arini... pas dah kuar dari "Mc D" tersebut we ols singgah kat GOLFER Shop tengok tengok n survey if ader per2 promotion and discount tak...ropa nyer ader ler..and aku dah pon berkenan a few item kat sana....sok or lusa harus returned semula..sebabnyer tadi x sempat coz rushing...huhuhu...








**Kat MC D...tgk tu nak tunjuk gravy untuk kentang goreng "mc shaker"..besh gak...


**Hasilnyer setelah di shake oleh sahabat aku persis "BAR TENDER"..muahahah...



**Inilah dia Aunty yang di maksudkan itew....







**Few items yang aku dah berkenan..n murah bangat...tungguu...akan ku jejaki semula esok atau lusa...insyaallah...





Lepas lunch aku rushing balik umah jap coz nak amek parcel tuk di courier kan ke adik aku kat KL...dia suh poskan baju dia coz dia nak pakai on 15Hb nih...then balik semula opiz..pas budak courier dah datang collect parcel aku trus chow g umah "Sis" aku kat Pasir Gudang...aku memang dah janji nak g umah dia..tp di sebabkan keBZ ian tahap cipan... terpaksa lah aku tangguhkan dulu plan aku..bt today coz aku dh settlekan aper yang patut aku pon g lah umah dia..sampai sampai umah dia humanggg aihhh terkezut aku coz umah dia dah very the voogie the vast...almaklumlah "Sis" aku nih dah jadi full time housewife..maka nyer...masa dia banyak di habiskan dengan menghias dan mengemas rumah lew...if not dulu cian kat dia selalu x berkesempatan nak mengemas betul betul..slalu lah jugak dia dok complaint kat aku risau bout her house...bt now not anymore..suka haku..so pe lagi pas aku pong amik kesempatan tuk berposing sakan ler di setiap sudut coz wat..coz m very "IMPRESSED" n "PROUD" of her....taaaaaarrrrrraaaaaaaaaaaaaa.....




**In every angle of my sis house...isn't it beautiful...


Then aku lak biasa lah if dah g sana memang aku suka nak bermanja manjaan ngan dia ...agpun aku memang langkah kanan coz dia plan nak masak arini sebab ader tetamu lain nak datang..sis tanya aku "za" nak masak pe hari ni ekk...plan aku macam nak masak mee kungfu or mee curry...so aku dengan pantasnyer menjawab.."MEE CURRY" kak..yummy terlioq ayak lior jap..huhuhu..ni peberet aku ngan baby lurve nih...teringat kat dia coz masa dia datang cini dulu akak ader masakkan dia mee curry nih....n dia makan x hengat punyer coz mmg sedap bangat...cian baby x per eh mmy mkn kn tuk bby okey...huhuhuu...so sis pon siapkan segala bahan bahannyer..n aku telah di suruh buat sambal belacan...coz sambal belacan aku memang power..muahahhahaa....puji diri sendiri lak... x malu nih....so dengan vogue2 nih pon aku dok jugak tumbok sambal belacan...orang pompuan kan..maka jadilah sambal belacan vogue aku...hahhahah....


**Memnag Sedap mee curry nih..yummy..burpppp...kenyang dah...hikhihik

Okeh...selesai sudah en3 citer best nw citer x best pulak...kenapa lah erkk manusia manusia nih...belajar tinggi dari cara hidup macam la ala ala moden..erkk tapikan perasaan PHD tu tetap ader..YYY??? kata hidup dalam zaman siber..kawan kawan ramai kat ruangan MAYA nih..tapi cian nyer dok mengata mengutuk dan mengumpat tentang orang...ellooo... frenz..jangan dok cerita hal buruk orang jer..pekong sendiri lum terbukak lagi...jangan sampai duk sibuk jaga tepi kain orang tepi kain sendiri tercarik x sedar...tapi sebenarnya ALLAH tu dah tunjuk tapi masih x sedar sedar kan diri..duk mengutuk orang walhal kisah sendiri tu okey ker????..if not xkan lah...en*** awak tu cari **.......*** lain...tp still nak salahkan en**.... awak tuh..walhal saper lah yang wat hal macam kanak kanak riang nih erkk....ahhhh lu pk lah sendiri...malas nak melayan orang yang tak pernah nak sedar diri nih..salah orang cepat jer nampak salah sendiri simpan kat pajak gantung kew....selagi otak dan pemikiran tu x pernah nak matang jangan dok sibuk hal orang lain...kan lebih baik bermuhasabah diri dulu sebelum nak mengeji orang frenz...nak cakap lebih kunk x leh jugak coz rasanyer dia lebih ariff kot...orang gud gud lah katakan...n confess lak tu yang dia memang jeles...well... to me better SHUT UP!!! YESS!! MUch Much More Better..dari melayan kunk terjadi sama mcm budak budak lak....juz close ur eyes n say yes..thats all..
============================================
**biLa HatI BerBIsiK**:-M happy n Proud to be who i am..atleast i got wat i want nw...ALHAMDULLILAH....

3 comments:

Ungku Nor said...

ajor akak buat sambal belacan..akak tak reti.
ekekeeke..betul laaaa..tak caye ek?
betul, siyes cakap..;p

Umie said...

cantikla deco ur sis house tu...kite nie FT housewife gak tp malasnye nak deco2 rumah...janji bersih sudah...kekeke

mebby a.k.a ezza said...

to kak ungku>> ye ye r jew akak ni x tahu wat sambal blacan..akak kan unibers..malu r kita tau..saya bdk bru blajar ler akak....

to umie>>>ekekeek....TQ..x kisahlah umie janji sedap mata memandang sudah kan...