Wednesday, October 22, 2008

~AnTaRa PeLuAnG DaN RuAnG~

Sewaktu hantar sis pulang...aku berborak dengan sis tentang isu isu semasa dan juga tentang kehidupan we ols..wat r we gonna be next dalam waktu terdekat dan  juga jangka masa panjang...adakah kita akan tetap di takuk yang lama atau kehidupan akan berubah menjadi lebih baik dari sekaramg..macam sis mungkin okeh coz dia bahagia dengan suami dan anak anak..wat about me...hurmm dah lah penuh dengan sejarah hitam...sering kecewa dalam CINTA..itu amat menyakitkan.. sekiranya aku x kuat semangat silap silap boleh jadi lain kot...maybe sekarang aku dah tersadai kat wad GILA kot...ampun mintak dijauhkan...namun SYUKUR ALHAMDULLILAH...ALLAH tu maha adil..dia hilang kan aku yang ini dia bagi aku yang itu...so balanced..tak ader yang sempurna pun kat dunia nih..semua orang ader buat salah dan dosa..so dalam hal ni aku tak berani nak komen banyak banyak..seperti hukum KARMA (pinJam eh KAK UnGku) heheheh..What U GiVe U GeT Back..aku percaya pada QADAQ dan QADAR...yang telah pun tertulis dan ditentukan cuma kita perlu kuat dan tabah untuk hadapi semua tu..aku mengaku aku bukan orang yang baik..aku banyak buat silap dan dosa..tapi sekarang aku banyak belajar dari kesilapan..i learnt from lesson dan aku teramat bahagia sekarang ni...aku percaya andai cinta masih ada dan selagi aku masih bernafas ianya tetap akan hadir semula..cuma masa dan keadaan yang akan menentukan..

So tadi pun kami bincangkan pasal masalah ini...Ruang Dan Peluang dalam bercinta,berumahtangga ataupun dalam bersahabat dan kehidupan sehari hari.....sebenarnya kan memang amat perit untuk kita meraih semula kepercayaan orang pada kita...lebih lebih lagi orang yang kita sayangi dan cintai..apabila kepercayaan itu sudah tiada maka akan banyak peluang yang akan terlepas.atau mungkin sudah tiada lagi....kerana aper???kerana harapan telah hancur dan terkilan itu melebihi segalanya...Namun apabila pasangan kita itu telah menyesal dan menyedari akan kesilapan yang di lakukan ..kemaafan di pohon dan peluang diminta sekali lagi untuk memperbetulkan keadaan...tapi setuju tak bila aku katakan bahawa peluang itu telah lama hilang....walaupun ader pepatah mengatakan everybody deserved a 2nd chance...tidak akan ader peluang lagi untuk kita kerana selama ini setiap peluang  yang diberikan telah di sia siakan..lagipun sekiranya peluang sekali lagi di berikan suka atau tidak kita kena terima apapun jua kesalahan dan kesilapan yang telah di buat..namun akan memnjadi suatu trauma,igauan ataupun mimpi ngeri dalam fikiran dan hati kita..ini suatu penyiksaan batin yang amat perit..walaupun kita masih boleh menerima pasangan kita tetapi perasaan was was itu tetap akan ader dan kebahagiaan takkan mungkin kita dapat nikmati lagi...yang ader ialah perasangka buruk sentiasa..sakit kan...

Oleh itu aku dan sis bersetuju mengatakan memberi ruang itu lebih baik dari peluang..kerana...memberi ruang itu bermaksud kita perlu dan wajib untuk mengisi setiap ruang kosong yang ader itu dengan segalanya yang membahagiakan pasangan kita..kerana apabila pasangan kita rasa bahagia dan genbira dengan ruang ruang kosong yang telah pun kita penuhi itu dengan keikhlasan...INSYAALLAH peluang itu tidak mustahil akan hadir...dan kebahagiaan serta ketenangan akan wujud dan kekal....itu pendapat kami tak tahu pula pandangan orang lain..so jangan jadi terlalu ego demi untuk meraih kembali hati pasangan kita..put aside ur ego for a moment for the sake of your loved one..sebab semua orang ada EGO masing masing...so sendiri mau ingatlah.....hehehehe..wasalam


============================================
**biLa HatI BerBIsiK**:-Based On Our exPerienCes...and we shared it wit others...

4 comments:

Ungku Nor said...

antara peluang dan ruang?
kesempatan sekali dalam seumor hidop kot..ehehehe

mebby a.k.a ezza said...

hehehhe..ya betul..ini bergangtung pada pandangan penerimaan dan olahan masing masing...

Umie said...

Sangat berfalsafah entry kali nie..kena baca betul2 nie..hehehe..btw, slide kat sebelah tu gambo2 nye semua menarik u..hikss

mebby a.k.a ezza said...

hehehe..falsafah ker..errkkfalsampah kot umie..hehheeh...baca betul2 tau jgn baca slh2 ahaks..btw..TQ so much...x menarik lew..menolak ader ler kot ahakss