Friday, October 24, 2008

~BeRiTA SeDih Di PAgi HarI~

Pagi Pagi Mornink hujan turun dengan lebatnyer kat sini..aduss malas sungguh nak bangun...badan letih bangat..pale  otak pon penat....terlebih perah semalam kot...pas subuh aku kedeboom semula..adehh syoknyer...tarik selimut..sambil bermalas malasan...baru nak sambung mimpi..huhuhu mak dah gerak aku....kaco..oopppsss dosa nih..ampun mak..hehehhe..ingatkan aku dah terlambat bangun..rupanyer dia nak sampaikan berita kematian mak angkat aku masa aku kecik kecik dulu..terkejut aku..terus terang bijik mata jap..tarik nafas dalam dalam INNALILLAHIWAINNAILLAHIRAJIUUN...aku terkejut sangat coz aku x dengar pun dia sakit...bulan puasa lepas baru aku jumpa dia..aku g bazar ramadhan tempat dia berniaga..sihat jew aku tengok..cuma dia kurus sedikit dari dulu...aku tanya dia Mak Nor sakit ker? Dia jawab xlah...gula jer tinggi sikit..tu yang kena berpantang makan..lagipun bulan puasa ni kan...meniaga letih lah sikit...jangan risau lah..so aku pun angguk tanda setuju...aku cakap Mak nanti raya orang g umah mak eh..mak masakkan orang laksa JOHOR tau..lama dah orang tak makan laksa mak banyak banyak....ye lah..nanti nak datang bagitahu mak masakkan..tapi makan lah dulu yang mak jual ni...mana nak tahu kali ni last mak meniaga..so aku pun x fikir bukan bukan terus ajer packing n balik..sempat juga lah aku cium dia...TUP TUP aku dapat berita dia dah pergi untuk selamanyer..tergamam aku...aku col anak dia DANNY...abang..mak meninggal eh?? aku masih x percaya sebenarnyer...then abang jawab yer dik subuh tadi....aku tanya: sakit aper bang...kencing manis tinggi sangat...dia jawab..huhuuhu...terus meleleh airmataku...then aku bangun mandi bersiap terus pergi melawat...mak abah n kuarga ku yang lain datang kemudian...sampai disana sempat aku bacakan yassin untuk beliau dan menguncup mayatnya... ALLAH lebih sayangkan MAK NOR...dan RAMADHAN kali ini adalah RAMADHAN yang terakhir baginya...semoga rohnya DICUCURI RAHMAT...ALFATIHAH...

============================================
**biLa HatI BerBIsiK**:-ALFATIHAH>>>>>Aku Akan Merindui Masakan dari Air Tangannyer..

2 comments:

Umie said...

Al-fatihah utk arwah..semoga rohnya dicucuri rahmat olehNYA..amiinn!!!

mebby a.k.a ezza said...

AL-FATIHAH...TRIMAS UmIE...