Wednesday, September 3, 2008

~KiSah BeNdA HiLang~

Hari ni pas berbuka posa aku duk melepak depan TV coz almaklumlah kan xleh berpuasa so aku cuti lah dalam segala hal fardhu AIn ni...sambil melayan anak2 ku...tiba-tiba msg handphone ku berbunyi...saper lak ek..aku bkk tgk cousin aku rupenyer..MSG nyer berbunyi begini....`Kak Long Aida rasa lah kan nak masuk jejak kasih TV3 la...` hah!!! terkejut aku pehal lak smpi nak msk programme jejak kasih ni...boleh x dia reply cakap dah setengah jam dia dok cari remote astro x jumpa...aku reply lik...miscol lah remote tu sure dapat punya...kwang kwang kwang....dia balas kat aku lemau tau kak long ni...so aku ckp kat dia tanya lah 2 orang budak bijak tu a.k.a anak2 dia la...dia jawab dorang dah tido tu pasal lah x tau dorang letak kat mana..aramak...masalah problem ni....aku ckp la cri lah satu umah sure jumpa...skali afta 15mins msg aku berbunyi lagi...huuhuuh dia kata dah jmpa...lau kak long tau kita jumpa kat ne sure ketawa smpai nak pecah perut...so aku tnyala jumpa kat ne...dia balas jumpa dalam peti ice...boleh x remote duk dalam peti ice..manalah aku x sakit perut ketawa...aku tny camner lak lih terpk nak cari dlm tu..dia jawab cari remote x jmpa2 then dahaga bkk peti ice nak minum sekali nampak remote dok sebelah botol air...adussss.....anak anak...mcm mcm hal tau...lau u ols dlm situasi mcmni nak marah ke nak ketawa...lau aku sure x jadi nak marah.....gelak je la...anak kan...kadang2 tu terlebih bijak....mengalahkan orang dewasa pemikiran dorg tau!!!!

============================================
**HuRMM**:-Mcmnilah bila dah ader anak...dia lah racun dia lah penawar...huhuhu

No comments: