Tuesday, September 2, 2008

~CeRiTA HaRi PErTaMA PUaSA~

1st RaMADHAn...huhuhuu harini hari pertama umat islam seluruh dunia berpuasa...ALHAMDULLILAH..bertemu lagi ramadhan tahun ini....maknanya ALLAH masih memberi aku peluang untuk bermuhasabah diri dan memperbetulkan dosa-dosa yang lalu...ISYAALLAH... SYUKUR....arini ari holiday so semua orang ader kat umah...riuh rendah jadinnyer macam kenduri doa selamat pulak rasanyer..cuma adik aku jer xder xleh balik xder cuti...huhuhu cian kat dia...col guna 3G jer la dik oii...tgk kteorg berbuka puasa beramai-ramai heheheheh...di sebabkan ramai yang berbuka puasa kat umah arini ni so mak dan mama aku pun sibuk la menyediakan juadah untuk berbuka...mcm2 menu dorang nak masak..so aku telah menjadi rider untuk ke kedai membeli barang2 keperluan...dari pasar,hypermarket smpi la ke kedai runcit...huhuhuhuuh...sib baik aku xleh posa arini ni almaklumlah penyakit orang pompuan..hikhikhiik....JAPAN ATTACK MALAYA....kuikuikui....so ader la energy...pas dah li sema brg2 keperluan aku lik trus melepak depan TV..heheeh pemalas kan aku..bukan pe mak aku mmg x ske aku duk dapur sebab aku selalu wat kecoh kacau dia...ti dia x jadi masak asyik melayan aku..hahahhaha...TERUK NYA MAK ORANG NI!!!! ANAK SAPA LA KAN....so utk mengelakkan keadaan tersebut aku pon duk le depan melayan anak2 ku n sepupu2 ku yang lain...lebih kuarng pukul 5 ptg juadah berbuka siap dimasak..then aku telah di arahkan untuk pergi membeli kuih muih di bazar ramadhan..yeyeyeye inilah masa yang paling aku seronok bukan aper aku syok tengok peniaga2 kat bazar tersebut riuh rendah dan x menang tangan menjual pelbagai makanan...best tau...time2 ni lah mereka nak cari duit lebih..memang boleh wat duit woooo....coz aku pernah ada pengalaman meniaga waktu ramadhan ni...ngan adik2 ku jual roti john ngan kuih muih...best tau..dapat untung balik modal lagi..sampai kteorg shopping raya x hengat...hahhahahah....tapi tahun ni xbesh sgt coz tahun ni abah aku x amik contract wat bubur lambuk lagi..dia nak rest...so dis year xder lah bubur lambuk abah aku sebagai juadah berbuka puasa...whoaaaaa....pas membeli belah aku pun trus shoot lik umh..org mak aii punyer la ramai kat bazar....berlaga-laga bahu smp...lebih byk tengok org daripada tgk juadah yang nak dibeli..aku pun beli mana yang sempat jerlah....aper ek yg aku li..owh ok ayam golek, ayam percik kuih buah melaka, kuih koci, puding roti dan lontong kering...heheheh sema ikut selera aku..tapi bukannyer aku makan bnyk pun org lain lah tolong habiskan...mak n mama aku lak wat bihun soup ngan nasi goreng cina....so bnyak lah juadah pada arini....heheheh...
SELAMAT BERBUKA PUASA SEMUA....dan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK...semoga diberkati selalu...AMIN
============================================
**HuRMM**:-X Sabar nak g sembahyang TERAWIH...miszz dat moment......

No comments: