Saturday, September 20, 2008

~AKTiViTy haRi inI~

Lalalalalala....betapa senang hatiku ini hari..hehehe..bukan apa lau sesape yang perasan dlm mood aku today..entry aku nk wat kueh raya kan..so aku telah pun menjalankan misi tersebut..dan alhamdullilah..terhasil lah 2 biskut raya buatan tangan ku..hikhikhik POYO..maaf lah lau xsedap..tapi so far lah kan tiap tiap tahun aku wat kueh sendiri lom lagi ader yang complaint tak sedap...ahaksss..ramai gak la yang amik bawak balik..uncle n aunty aku lah..adik2 aku lah..dan ader gak yang aku bagi-bagi kat kazen kazen aku yang lain..bukan nyer aper sedekah..coz biasanya aku akan buat banyak..sekali buat mesti dalam 3-4 adunan bagi satu macam kueh..almaklumlah...kaum kerabat aku ramai..lau hari raya..1st raya paling paling kureng pon dalam 20biji kereta yang datang beraya..bayangkanlah macamana kami sekeluarga melayan tetamu..sampai xmenang tangan tau..memang lepak tapi seronok sangat..ye lah kan setahun sekali baru dapat berjumpa dan berkumpul beramai-ramai....so untuk hari ini 2 jenis kueh raya telah aku hasilkan iaitu Biskut Cheese dan kuih sarang semut (one of my paberet)...so esok lak 2 jenis lagi Tart Nenas dan BisKut CornFlakes..


Sebelah malam pulak..coz dah penat penat wat kuih aku n kazen2 aku g meronda ronda sambil cari lagi sikit bahan kueh untuk tambahan...then kitaorang melepak kat medan selera Larkin BomBa sambil sambil makan western (Chiken Chop Ngan lamB CHop) lamB Chop Tu paberet aku..huhuhu aku lg...alah blog aku kan so mesti lah semanya tentang aku..hahahhaha..*jgn mare* tapi sedikit failed coz lamb chop tadi amatlah kerasnyer..dan telah membuatkan kazen aku terpaksa mengunyah daging kambing tersebut sehingga naik kereta..hahhahahha...kecian dia kan....bukan kat rumah x makan tadi..sebenarnya dah makan tapi mulut ni gatai nak jugak sumbat lagi walaupon tangki dan full seb baik tak overload...menu berbuka tadi SUP TuLAng...Besh kan...


**BiSKuT RaYa Hasil BuaTAn TanGAnKu...


**ICe jeLLy..ABC..CHiCkeN CHoP..LamB ChOP..


***NyuM NYuM NyUMM......

============================================
**HuRMM**:-rasa Mcm nak suruh jer Org Tu MasaK balIk Semula LamB ChOp Tu..yanG LAin2 Ok..cuma daging jer keras...

No comments: