Tuesday, September 9, 2008

~AlHamDuLLILAH~

Petang tadi aku,mak,mama dan anty ku berserta baby kiki a.k.a alya telah pergi ke bazar ramadhan berdekatan dengan rumah ku...hurmm biasalah lau dah pergi sana tu banyak lah juadah yang nak di beli semua tengok semua nampak macam best....semua nak..huhuhu lau ikut nafsu confirm2 semua aku beli..tapi xleh tahan tahan bukan aper time belum berbuka bukan main lagi bila dah berbuka teguk air makanan dah xboleh nak masuk sudahnyer membazir...kan ke tu dah mengikut amalan yang x elok...bulan puasa ni bulan beribadah bukan pembaziran....ishhh mcm ustazah lah pulokkk..cewahhh..POYO!!! Alhamdullilah aku berjaya mengawal nafsu ku ini....hikhikhik..baby alya pon x kureng gak..sejak2 ni tengok makanan mcm dia lak yang leh makan...mulut siap mengunyah2 mcm boleh makan..hishhishhish..anak anak...tapikan petang tadi orang xberapa nak ramai...mayb aku yang tercepat kot..or org yg terlmbt..ntahlah..tp ok la coz bnyk ruang untuk aku n kuarga ku memilih dan melihat2...lega sket...if not terpaksa berasak2 lemas....sempat gak lah aku snap beberapa keping gambar kt sana...after selesai sewaktu nak menuju ke kereta..huhhuhu aku terpampam sejenak coz x sampai hati nak tegur seorang insan yang tak berdaya ini sebab dia duduk betul2 depan kereta ku...mcmana ek...nak tegur x sampai hati..tapi lau biar cemana lak aku nak kuar ni...huhhuhu..mak aku ag lag x smpai hati...setelah berfikir fikir...aku tegur pakcik tu dan aku sedekahkan sedikit wang dan makanan untuk dia..then dia pun beredar dari situ dengan susah payahnyer...huhuhu aku xsampai hati nak nanges pun ader...kesian dia....aku terfikir cemana lah lau aku yang berada di tempat dia sekarang..huhuhuhu insafff sekejap....



##Juadah berbuka yang di beli....




##Insan tak Berdaya..membuatkan ku insaf akan kebesaran Yang Maha Esa
============================================
**HuRMM**:-Bulan yang Mulia bulan untuk mensuci segala dosa...Ya AllaH Ya TuHanKu AmPunKAn Lah Dosa HamBamu Ini....Amin Ya RabballAlamin.....

2 comments:

:: Wiween :: said...

alahai..sedih lak ati tgk pakcik yg x berdya tu kak..kesian :(

mebby a.k.a ezza said...

tu la pasal....memang x smpi hati...masa akak ckp ngn dia smbil sedekah pe yng patut mengalir air mata dia..huhuhu akak lak yg sebak