Wednesday, July 16, 2008

~PanAs PaNaS~....... DeBat AnWaR

Hurmm..smlm punyer citer...kt opiz aku dok sibuk masing masing berckp nk tgu siaran langsung Debat dato Anwar n Dato Ahmad Shabery..pasal isu minyak..so aku pun terlibat samalah nk dok tgu gak..ti kunk org dok citer2 aku ternganga x paham pe pun..mcm ketinggalan zaman lak jadinyer...huhuhu...xmo!!..

So smlm afta solat isyak n tido kan baby Alya aku pun dok la mengadap depan TV ngan family aku sema..huhu tp xsema family members aku ske nak tgk benda2 ni..luckly kt umah aku ader byk TV n astro pun ader 2 so xyah lah nk berebut2..masing2 layan minat masing2...

K berbalik pd citer debat td..so aku ngan adik lelaki aku abah aku n auntie aku dok concentrate tengok debat tu..dan kami pun berdebat gak kt luar sesama sendiri.. masing2 ader perception n pndangan masing2...tgk pd debat tu aku rasa nampak sgt kelemahan org melayu..tp x tau la pandangan orang lain..tp pd aku xptt dorg jd mcmni..ermmm ntahla nak ckp byk pun aku bkn org politik kunk ckp lebih2 kena pangkah lak huhuhu..so pe pun trima jer la..janji aku n family dpt duduk aman kt malaysia bumi terchenta ni..

Hurmmm....pgi2 td smpi opiz dok heboh lg citer psl debat ni..aku diam jer la seskali jer aku menyampuk ckp dorg coz kt sini ramai OTAI2 takut slh ckp ti aku kena banned lik..xmo r....
so arini dri pg kul 9 until nw citer debat jd topik hangat kt opiz aku!! huhuhu aku dengar je la kan...

Ape ape pun aku sayang malaysia dan aku bangga jadi anak malaysia!! Huhuhu Malaysia BOleh!!
Siapa pun pemimpin malaysia sekarang kita terima jer la..even kita x puas hati ngan cara pemerintahan beliau..as long as kita still boleh hidup selesa kt bumi sendiri dan x jadi pelarian dah cukup Alhamdullilah..biarla pemerintah jer yang jalankan tugas dorg..kita yg sbgai rakyat ni jlnkn tanggungjawab kita udah ler..xyah nk pening2 pale dok pk masalah negara..pe pun tarak nnty...huhuhuhu.

~Berkhidmat uTk Negara~
hehehehheh

No comments: