Thursday, July 24, 2008

~NosTalGia KeNanGaN MeNgUsIk JiWa~





Dah beberapa hari kebelakangan ini aku teringat kenangan sewaktu aku belajar di UiTm Shah Alam dulu, kemudian bersambung dengan Kursus Insentif Bahasa Jepun bagi program Dasar Pandang Ke Timur, seterusnya sewaktu melanjutkan pelajaran ke Negara Jepun...Huhuhu..aku rindu saat saat itu...
Bukannya apa...baru-baru ni aku dapat keep in touched semula dengan members seangakatan aku waktu study dulu..hermmm masing-masing sema dah berfamily...dulu sema solo n single..bt nw married but available..ye ker..hahahah..sorry gangs jangan marah yer...lama dah x bergurau senda dgn korang sema...huhuuu...misz dat moment so much..
Ok lah kat sini aku nak start citer dari first aku masuk UiTm k..ermm biasala kan pada hari pertama pendaftaran mana lah ader kawan-kawan or sesipa yang kita kenal kat sana..lau ader pun yang satu negeri x semestinya kita kenal dorng kan..so masa first day tu adusss teramatlah bosannyer almaklumlah...dah lah kena duk ostel pastu kena tgl berdikari sendiri...dah la selama tu mak aku yang duk uruskan sema keperluan aku..huhuhu terasa gakla...aku ni mmg lah pemalas yang amat...masa skolah dulu pun baju2 aku abah aku yang gosok..mak aku yang basuhkan baju dan kasut skolah aku..teruk ek...hehhehe..aku bkn x nak wat kerja2 tu sema tapikan bila aku wat jer ader jer yang mak dan abah aku x puasati..ader jer complaint...baju gosok x kemas la..kasut n baju basuh x berapa nak bersihlah..so utk mengelakkan dorg asyik dok complaint jer aku serahkan semanya kt mak dan abah aku sampai la aku abes skolah dan dapat tawaran melanjutkan pelajaran...ishish2x anak sapa la ni....waktu ni kan mesti xder org nk tawen ngn aku hahahahha sengsara..dahlah tu sema x tau nak wat...masak lagi la hampeh..hehehe...alamatnyer berlapar la ank org aku wat..kuikuikui...
Rite berbalik pada citer aku semula...bila dah setteled segala urusan pendaftaran aku ditempatkan di Hostel Seroja blok B...sape2 yg penah study kt sini sure tau mana letaknya hostel seroja ni...heheheh HOT tau kat UiTM masa tu...lupe lak aku study sana years 1995..hehehe lama dah...so minggu ni minggu orientasi..1 week huhuhu sure penat gilo nih...lps dah dpt ostel n brg2 di angkut dan di kemas ala kadar...then sessi berbye bye dgn family aku...huhuhu sedih seh...kna tgl kt sini...tp xperla demi masa depan aku gaks kan...tp kan yang aku sedih sgt kena wat sema benda sndri..terutamanya basuh n iron baju...xske tau!!! Tp kan nak wat mcmana dah duduk jauh dri family kena lah berdikari sendiri..sape ag nak watkan untk aku...lau x aku sendiri..heheheh...sengal tau... Mak aku lak mcm biasa la kan sebelum tinggalkan aku kt sini...bnyak sungguh pesanan penaja...aku jawab la mak jgn risau ok org tau nak jaga diri..insyaAllah org xkn hampakan mak dan abah..lau ssh2 sgt org anta jer baju2 tu ke DOBi..hehehe abis citer...tul x...kuikuikui...so pe ag mak aku pun piat la tinger aku..adeh adeh mak atit r....heheehhee tp seronok sgt..mak love u so much....huhuhu then pas peluk cium mak dan abah aku dorng pun balik tglkan aku kt situ di dalam Dunia Baru yang aku sendiri yg akan tentukan dan corakkan...Huh!! Aku bertekad xkan hampakan Mak Dan Abah ku serta family members aku yang lain..cewahhh!!!...Alamak...pasni ader briefing lak tuk minggu orientasi dan suai kenal kat dewan makan hostel...aduss..dah lah kena pakai uniform UiTm siap bertudung beb..dasat...aper agi aku jd lah perempuan melayu terakhir...AMIN..hahahaha...pas bersiap aku ngan member bilik yg lain2 tu g la ke dewan makan tersebut...skali tgk mak aiii ramainyer....tp x sema la satu course dgn aku..tp satu Malaysia ader kat sini mana x nyer tepu..muahahaha..so aku ngn members sebilik aku yg lain2 ni duk lah kat satu sudut tepi dewan makan tu..smbil la kteowng bersuai kenal..members bilik aku sorg dari Seremban amik computer sains,sorang dari Klang amik Law,Sorg dri Perlis amik Exec Sekratari..lawa seh dia..tomel bgt..kena r dgn course dia tu..dan aku dari JB amik course Tourism Management..hehehe..pas dah borak2 akak senior wakil dari MPP..(tau x pe tu...Majlis Perwakilan Pelajar la..) hehehe..mempbberkenalkan diri masing-masing dan bagi taklimat kt kitaorg pe yg Do`s n Dont`s sewaktu minggu orientasi ni adusss..byk sungguh syarat2 dan policy..tp yela kan ITM (waktu tu la) x mcm U lain...so nak kena faham la..lengan pendek xleh pki kecuali dalam bilik jer..nak kuar masuk kena through mak guard bersama2 ngn pas kuar...n byk ag lah..letih nak type dah ni...kwang kwang kwang...

K lepas taklimat maka bermula lah minggu orientasi tersebut..aduss nak citer panjang lebar tau..ti la erkk ble2 aku free aku hapdet sket2..aku selitkan story2 n kenangan waktu orientasi tu eh...tapi terus terang aku cakap mmg penat giler..waktu tu nak mandi kdg2 x sempat tido x ckup kena jalan kaki jauh jauh g Pusat Islam la stadium la berkawat la sema ader..huhuhu..badan melekit-lekit tp selalu x ckup time nak mandi syok2 huhuhhu..mandi laju2..n kdg2 mcm style P.RamLEE je kiteorg mndi huhuhu mcm kena dera tau...tp xper la 1 week jer..x lama..tpkan ble dah kena mcmni 1week rs mcm 1yrs lah plak...lambatnyer!!!!!!!
Huhhh...pas dah seksa n sengsara selama seminggu ni...malam last we all ader wat majlis malam perpisahan coz afta dis kitorg sema akan berpisah dan di tempatkan di hostel lain2..so kitaorg akan berpisah esok...mlm tu mcm2 acara ader..alaaa u alls mesti tau kan if u all pernah belajar x kira la kat skolah ke kolej ke u ke aper ke yang sewaktu dgnnyer..sure ada program mlm mcmni kan...E ehh lpe lak nak ckp aku pun terlibat sama dlm acara mlm tu..heheh aper watak aku nnty aku citer dalam story lain ok...but drama ni mmg btul2 wat aku tersentuh...aku nanges seh...n start from there lah aku mula berubah slowly...aku dah start pandai berdikari sendiri..yeah I Will SurViVE..hehhehe...semangat nih...abes acara mlm tu we all berslm-slman, bermaafan n berpelukan sesama kami..then we all balik bilik masing2...huhuhu nak berkemas coz sok dah nak kena pindah..tp m lucky sbb aku still duk ostel Seroja ni cuma blok jer bertukar..senang sket x yah nak angkut barang jauh2..legaaaaaaaaaaa...........
K ni nak citer ble aku dah dpt penempatan tetap kat Ostel ni..aku dapat block A tingkat 5 bilik no 517..huhuhu byk kenangan ooo kt situ..aku rinduuu...so kt bilik ni aku syer ngan 6 org 3 org senior 2 org junior..junior tu aku la..hehehe...sema dri negri lain2..
Huuhu pas sesi perkenalan aku pun kemas r barang2 aku..aku dapat katil atas...nasib baik x gayat..ahaksss...tghari kitaorg sesama g mkn kt dewan makan..n masa berlalu we all semakin mesra...bestnyer terubat rindu pada family..aku dapat kawan2 bawu skrg ni..mak abah kak long hepi skunk ni...

Hurmm sok dah start kena g daftar subject kat school HOTCAT...kat sebelah ostel aku jer..dkt jln kaki 5 minit jer lebih kurang...bole la bgn lmbt sket..hahah x yah berebut toilet...

So arini aku start daftar kt school..alaaa ader agi oreintation week tuk school lak..adusss...kena ag..sib baik x teruk sgt cuma kena collect signature senior seberapa bnyk yg bole..kira senang lah sket kan...cume nak kenal senior ni leceh skt..almaklumlah dah senior mesti la eksenn sket kn..jgn mrh kakak n abg senior...ti aku jd senior pun mcm tu gak hehehe...hahaa waktu ni la kisah aku bermula...jeng-jengjeng..
Aku ader secret admirer seh..terkezut aku coz waktu dok sibuk2 cari signature aku dpt note dari senior nak jmp aku kt cafe...dlm serbasalah n takut aku gi la cri senior tu..masa aku sampai kt cafe tu aku tgk satu group senior duk pndng kat aku..cehhh kecut seh perut aku ms tu..ALLAH jer yg tau...then dorg ajak aku joint dorg duk situ..mak aii pucat gigi aku jap bkn aper aku takut kena ragging ke di malukan ke abes lah drop waterface aku yg tomel ni...muahahaha...Aku pun turut jer pe yg dorg suruh..then pas aku ddk aku di soal mcm pesalah seh..sema polis2 pencen ni soal aku mcm2 naik aku fed up lak...seb bek senior lau x lama dah aku blah..dah abes tny mcm2..bwu la dorg ckp kt aku aper hal sebenornyer dorg pgl aku..dorg nk kenalkan aku ngn secret admirer aku... cess ptt pun...so dorg kenalkan lah aku kat mamat ni nama dia MoHd Azrul Syah...huhu nama dasat...so aku nak ckp pe ekk walhal aku ni punya la ckp byk ble d kenalkan aku trus terdiam malu sehhh..ye ker malu..hahahaha..maintain2...kwang kwang kwang...aku jz say hai jer la...pe ag aku nak ckp...pastu trus aku mntk diri...malu rr....

Start aritu aku jd terbengang- bengang sendiri nak g school...cukup time aku trus cabut balik hostel segan seh nak duk kat school lama2..coz mata2 senior asyik duk tgk2 aku jer...xmo r...rupenyer bukan aku sorg jer yg kena ramai ag klik2 aku yg lain kena..hurmm bila dok sembang2...masing2 terkuar la citer yg sama tp senior je lain2..ermm mmg kteorg junior ni asyik jd mangsa senior jer kan...nasib2...so kat sini la aku kenal geng2 yang sekepala ngan aku...Jaja,Anne,Inn,Eno,LiYa, Naz n Kim..ni lah geng aku waktu kat sana..berkongsi suka duka bersama...ader wit ke xder ker makan ker x ker,study ker menangis,gembira dan kemana-mana sajer pun bersama..best sangat waktu tu....happy jer hari-hari..rasa rindu pd kg halaman trus ilang...kitaorang dah mcm adik beradik lau slh sorg xder rasa lain jer...TQ so MucH My Dear Frenz..Love U all So Much!!
Ermm..rasanya dah pnjang sgt dah ni aku citer...ti eh hari2 aku hapdet nostalgia aku ni eh...dun worry..byk sebenarnyer ni bwu suku jer...Ti free aku tempek gambar2 lama sewaktu kenangan bersama dorang...
Adioss...sorry la lau story ni wat korang bowink...nak tau pe jadi ngn secret admirer aku tu tgu.....ader kisahnyer...N aku akan citerkan kisah kwn2 aku yg lain eh..sema ader story n gelaran masing2...n gangs ni jgk la yg g further study smpi Jepun kecuali Inn dan Anne..nak tau sebab ape dorg x g..tu pun aku akan story gak later k..penat r...byk nak type agpun aku dah ader byk kije ni..huhuhu sowei agains pals...
################################################
**HuRMM**:- Jika Boleh Di Putarkan Waktu Aku nak Kembalikan Saat Itu...