Wednesday, July 30, 2008

~NoT In D Mood~

Since semalam lagi aku xder mood..hurmm knape ek...bkn aper aku tension dengan seseorang ni...aku rasa aku x ganggu life dia...tp mayb dia ingat cara aku ni ganggu dia kot...pe dia nak dari aku sebenarnya pun aku x faham la...lama aku diam pun ader je benda yang dia x puas ati...setahu aku la kan aku bahagia je dengan apa yang aku buat sekarang....aku x kisah pun sbb aper yang aku buat akan buat dan dah buat...(e ehh brape bnyk buat la kan...) orang terchenta aku tau semuanya..n aku lau nak wat per pun aku mintak advised dia dulu..bkn nyer aku suka-suka nak wat!!! Ermm..ag satu aku cukup pantang bila orang duk sibuk story pasal maruah....elloooo..jgn sesuka hati nak mengata tentang maruah orang la..pikir tentang diri sendiri dulu..bawu leh cakap pasal orang...ag satu jgn suka ckp orang jer yang salah...cermin diri sendiri dulu..mesti ada sebab naper jadi macamntu..jaNgan asyik menunding jari kat orang jer..kan lebih baik bermuhasabah diri ... pikir apa yang dah pernah kita wat sampai macam ni sekali dugaan dan hukuman yang kita dapat..well aku bukan lah pandai sangatkan coz aku bukannyer ustazah or anak ustaz..tapi aku rasa mak abah aku pun dah cukup didik aku ngan AGAMA..cuma ye la mmg aku sendiri yang degil dan salah..watpe nak menyesal dan salahkan orang lain..kadang - kadang mulut sendiri tu nak kena ingat...apa yang dah terlepas cakap ingat orang lain x ingat ke juz boleh forgive and forget ker ek...sekali dua boleh lah tapi bila dah banyak kali mencabar sape yang x panas ati..jgn terlalu mencabar..tapikan heran..bila mencabar tu fuhhhhh x ingat aper yang dia akan dapat in return..cuba la skali bila mencabar tu yang di cabar bagi..baru terduduk agaknya..jgn ckp besar la..lau betul2 nak naper lak nak marah orang lain bila diri x dipedulikan..???ahhh lu pikir la sendiri....kwang kwang kwang...then jgn salahkan orang lain lau umahtangga berantakan, kadang-kadang kan duk kepoh hal tepi kain orang tepi kain sendiri tercarik tak sedar...ingat lah kawan...ini semua lumrah kehidupan...sedangkan cuaca x menentu inikan kehidupan..jgn sangka diritu perfect...yang perfect tu ALLAH...kita ni manusia biasa...aku bagi peringatan juga kat diri aku sendiri...bkn untuk orang jer....RENUNG RENUNGKAN LAH YE!!! SELAMAT BERAMAL......
============================================
**HuRMM**:-FuHHH Lega seH...N nasib baik bby aku col n tenangkan aku malam semalam...TQ BBY...MmY LuV u So MUcH!! Dia Kata Biaq Pi oRG nak ckp per pun!!Kwang Kwang Kwang!!!