Monday, July 21, 2008

~JaLaN - JaLaN HuJuNg MiNgGu~



Jalan - jalan hujung minggu...ermm aritu aku ader cakap we all nak g batu pahat kan umah my kazen..bukannya aper aku kena bawak my mom g sana bcoz dia nak wat preparation tuk majlis perkahwinan adik lelaki aku yang no 2...bulan November ni..dan juga untuk kenduri arwah dan cukur jambul Baby Alya on 27hb ni...
Mesti pelik kan ape kena mengena my kazen ngan segala benda hal kenduri ni kan..sebenarnyer kazen aku ni tailor...so we all g hantar tempahan baju tuk majlis tu la...ermmm tema MAROON...so family members aku sema dok anta baju termasuk baju untuk hari raya sekali..tema BiRU....
Ermmm..dorg sema dok sibuk nak tempah baju mcm2 fesyen...aku...rilex jer coz heeeheee aku li yg ready made jer..ag senang...malas nak pikir2 nak li kain macamana la fesyen mcmana la...so aku li dah siap nyer jer..normally aku li baju2 aku tu last2 minute jer..tu pun setelah mak aku bising2...heheheh..bukan aper aku malas r nak li sgt coz bukan aku pki selalu pun...kadang2 tu baju raya aku cuma pakai time pagi raya jer...then petangnyer aku dah salin baju casual..huhuhu panas r...maaf ye bukan aku xsuka baju kebangsaan kita ni cuma aku akan pakai bila diperlukan jer...maklumlah..lepas sembahyang raya dan selepas sessi photography keluarga barulah aku salin baju aku tu..mak aku x leh nak kata aper dah coz dia dah faham sgt2 ngan perangai aku...hahahaha..DEGIL..kwang3x..
K pass dah settled masing2 anta tempahan baju sambil bagitau fesyen aper yang sema nak..we all gerak balik...tapi singgah di Air Hitam dulu...hermmm if korang org Johor mesti tau la aper yang ader kat Air Hitam ni...n if u all bukan orang Johor aku nak bagitau ni Air Hitam ni ala ala macam kat Nilai3 Negeri Sembilan..Macam - macam ader....

So kt sini biasala kan..mak aku auntie aku dan nenek aku dok sibuk cari barang2 keperluan untuk hantaran dan juga door gifts untuk para jemputan..termasuk bunga telur skali..mak aii..boleh rambang mata tau tengok barang2 kat sini...PONING...heheheh x tau nak pilih..coz choices banyak sangat...so pas ronda-ronda dan jelajah dari satu kedai dorang masih ag x decide yang mana satu pilihan dorang..sorang cakap mcmni sorang cakap mcmtu...huhuuu...aku pun termasuk gak la suarakan pendapat dan taste aku...
Lastly...aku ckp kt dorang kita balik dulu discuss dgn adik aku yang nak tawen ni dan family members yang lain utk capai kata sepakat..anggap je la yang kteowg g arini tuk survey jer....pas dah wat decision baru pergi semula...heheheh...so dorg pun agreed....setteled....

Eehh lupa lak nak citer..tengah sibuk dorang duk cari dan survey barang-barang aku terjumpa satu kedai ni dok jual macam-macam koleksi senapang yang dah di framekan..senapang zaman dolu-dolu...teringat aku kat citer LANG BUANA...SENARIO...masa Arwah LoLoK pegang senapang tu suh tembak musuh...hahahahha..citer tu aku tgk gelak sampai atit yut tau....Sempat gak la aku curi amik gambar kat dalam kedai tu...heheheh...

Then..dalam kul 8.00 malam we all gerak balik jb..hujan turun ngan lebatnyer...aku redah jer...ahaksss....
Dalam kul 9.30malam kami sampai rumah dengan selamatnya..ALHAMDULLILAH...
Hehehe penat ker...x brapa la....












No comments: