Thursday, November 6, 2008

~Jiwa KaCau~

 Hari ini aku rasa semacam...fikiran aku macam x brapa nak tenteram...dun know why...banyak benda yang aku terlupa dan terlepas pandang hari ini...aku pun tak brapa nak pasti kenapa...huhuhu maybe aku lebih memikirkan masalah orang lain kot atau aku terlebih emo arini...huhuhu jiwa kacau...tapi aku tetap act dan tersenyum seperti biasa walaupun aku rasa arini aku jadi macam plastic bag jew...huhuhu..actually aku frustrated sket arini...aku sedikit terkilan dan kecewa coz ader la orang kata aku wayang..pelakon  ke aku nih???e eh naper erkk..aper salah aku????? juz kerana aku lambat nak tolong dia ke???..... dia tuduh  kata aku macam macam...e eh ni hak aku lah..aku usaha untuk dapatkan aper yang aku ader sekarang....puas dah aku sengsara,kena kata kena kutuk kena maki aper sajer lah...aku tahu aku tak sempurna,aku banyak buat silap before this..aku mengaku tuh.....so aku belajar nak perbaiki diri,nak berubah untuk maju..tapi kenapa lah jadi macamnih...aku pun tak faham...now salah ke  aku nak kecapi bahagia sementara sendirian dengan aper yang aku ader sementara jer..then aku syer dengan semua????..salah ker????...aku dapat ni semua coz of my family..dorang yang banyak support aku especially abah n mak aku..so what???? aku sahut cabaran abah aku...dia kata if betul awak nak berubah abah akan tolong..tapi ingat jangan kecewakan kami lagi...so demi nak buktikan pada abah aku usaha untuk perbaiki diri..dorang tahu ker aku berikat perut nak mampos demi untuk dapatkan aper yang aku ader sekarang??? dan ingat senang senang ker aku nak dapatkan bantuan dari abah aku tuh???? puas pedih telinga,memberontak jiwa, hati panas kena khutbah macam macam...demi nak dapatkan bantuan dari dia...tak tahu cerita jangan nak main tekan jew.....aku tak kisah nak selidik aku dari sesaper yang mengenali aku untuk puaskan hati dia..dan orang yang dia tanya tu pun aku tahu siapa..depan mata aku dia tanya..dan orang tu jawab aper pun aku tahu...semua depan mata aku..so what...perlu ke aku dedahkan semuanyer..cant i have my own privacy??? aku ader reason aku sendiri kenapa aku wat semua nih...ader yang aku cerita verbally ader yang aku tulis dalam blog aku nih so saper yang nak tahu perkembangan aku leh baca blog ni..kat sini segalanya aku curahkan..so yang mana aku x bercerita atau bercakap secara lisan pada sesiapa...kat blog ni lah aku luahkan segalanyer..semua orang yang kenali aku tahu address blog aku..termasuk ahli keluarga aku..so pikir lah sendiri...jangan sangka aku tak tahu nak kenang budi..aku masih waras aku masih ingat jasa jasa dan pengorbanan orang orang yang tolong aku...aku usaha ni pun sebab aper sebab nak kongsi ni semua dengan orang orang yang aku sayang...x boleh ker????!!!! tapi aku rasa sedikit tenang bila aku bersembang dengan MENTOR aku dan dia cakap "Sabar lah dik..semua orang ader buat silap..setiap yang berlaku ader hikmahnya..akak pun alami benda yang sama...nak berjaya dan nak kaya memang dugaan dia macam macam..tapi ingat satu ni pesan akak...bila orang tak henti henti hasad dan dengki dengan aper yang kita ader sebenarnya kita dah berjaya..." so aku pegang nasihat dan kata kata dia...huhuhu aku nak jadi sekuat dia...dia ibu tunggal yang punyai 5 orang anak...cian kat dia...tapi semangat dia memang kuat..dia usaha untuk dapatkan aper yang dia nak dalam hidup dia dan anak anak...macam macam dia kena untuk capai ketahap dia sekarang nih...kena tipu kena kutuk kena tikam dari belakang...macam2 lah...tapi dia memang kuat..dan sekarang aku happy bangga dan terharu sangat sangat dengan dia coz dia dah jadi JUTAWAN sekarang..ALHAMDULLILAH...dia baru jer balik dari mengerjakan umrah semalam...dan hari minggu nih insyaallah aku akan pergi melawat dia di Seremban...rindu sangat kat dia...aku nak jadi macam dia!!!! Now aku dah tak kisah orang nak kata aper pasal aku lantak pi lah..sukati dorang lew...mulut dorang kan....aku tetap bahagia macamnih...aku tetap usaha untuk perbaiki diri aku...dan aku percaya lambat laun orang akan realize keikhlasan aku dan aku pasti semua orang orang itu akan kembali pada aku...aku tetap akan terima dorang semua dengan tangan terbuka...tiada dendam...walau apa pun aku tetap doakan kebahagiaan mereka semua...bila aku dah senang nanti aku akan cari mereka semula...biarlah buat masa ini mereka dengan emo masing masing...dan thank you to all of them especially dia coz banyak bangun kan aku dari mimpi dan angan angan kosong...tanpa dia maybe aku tak jadi macam sekarang..maybe aku masih hidup di awang awangan ciptaan aku sendiri...tapi sekarang aku berpijak di bumi yang nyata...TQ so MUCH!!! Memang berbaloi.....
============================================
**biLa HatI BerBIsiK**:-Huhuhuu..ader jiwa yang gembira,ader bibir yang tersenyum,ader tangan yang bertepuk,ader mulut yang berkata"padan muka kau perempuan" dengan kesengsaraan aku..anyway TQ so much!!!

10 comments:

en_me said...

me baru je nak kenal kamu, tak dapek nak tolong weiiii.. uhuhu

June said...

tabah dan sabar yer awak. mulut org mmg tak leh tutup. yg penting awk tau sapa awk n apa awk wat. jaga hati famly n hati sendiri dulu. :)

Ungku Nor said...

ha???
pi Seremban???

eheeemmmmmm..;p

mebby a.k.a ezza said...

To june>>>TQ so much awak...memang sekarang ni kita kena jadi selfish sekejap sebab aper selama ni saya bnyk sacrifice untuk org lain tapi at the end saya yang dipersalahkan...so now no more...

To Kak Ungku>>>>ye akak..kita akan ke seremban 2..dan kita akan colling colling akak comel ini...

Kakmim said...

erm.. kak
cm berat jer
luahkan jer
jgn simpan2 dlm hati

semoga akak tabah

Kakmim said...

alamak... tersilap la mebby..
ter'akak' plak kt awk...
hehehehe

Umie said...

Takpe mebby..semua nie dugaan kecik je..kalau kite nak dgr umpatan org je,sampai bile pun kite takkan berjaya...so kuatkan semangat buktikan kat dia..lg dia kutuk lagi byk kejayaan yg awak bole dpt..insyaAllah...

mebby a.k.a ezza said...

To en_me>>>its ok..xper kenal awk nw pun dh cukup hapi bg saya...

To mim ya ra alif>>>TQ awak...kita pon x tahu ler...nak luahkan takut banyak hati yang tersinggung...tapi bila pendam sendiri yang sakit....huhuhu

TO umie>>>>Muahhhh cayang umie...tu lah juga kata kata semangat yang sentiasa saya igt dan guna pakai..if not sure2 sekarang ni saya dah jatuh tergolek dah kot....huhuhuhu..TQ again...

risanur said...

kita ni cam senasib je..senasib krn dirundung duka...
maybe skrg ni kita berduka..nati kita akan tersenyum selalu..insya'allah...
mebby nak tau tak yg hubby risa dok cemburu gan mebby...kelakar je..coz dia ingatkan mebby ni lelaki :)

mebby a.k.a ezza said...

to risanur>>>tu lah kan risa xperlah org yg tersenyum atas kedukaan kita xkan bertahan lama pon..yg penting kita tahu siapa kita...
aramak..cemana lak hubby risa leh terconpius dgn identiti kita nih...huhuhu habaq kat dia...kita perempuam tulen tau...ahakss...