Sunday, May 17, 2009

~BOhSiA PaStU JaNgAN TeGuR TaW~




Well last 3 days me rasa macam bowsan tahap gaban..so me roger2 sahabat me tanya dia free tak..me nak ajak dia lepak lepak ke apa ker..dia ok saja..so we all g lah breakfast dulu kat OLDTOWN WHITE COFFE..then sambil boraks2..me suggest dia g watch movie..almaklumlah dah lama sangat dah tak g tengok movie taw..citer aper ader kat panggung pun dah x berapa nak taw..so we all gerak g Leisure Mall..sampai sana tengok billboard ader citer BOHSIA..ermmm macam menarik..so we all try lah kan..movie start at 1.30 so ader masa tul we ols buang buangkan..lepak kat MC D jap..berasap jap..take our own sweet time n masuk panggung..wahhh sangat seronok kerana tidak ramai orang sebabnya hari bekerja...so layan lah tengok citer nih..

Sinopsis..
Bohsia mengisahkan dua remaja Amy(Salina Saibi) dan Tasya(Nabila Huda) yang menjadi mangsa kerakusan kekejaman manusia berhati binatang.
Tanpa pendidikan dan latar belakang keluarga yang sempurna, Amy dan Tasya memilih untuk terjebak dalam dunia rempit oleh pengaruh teman lelaki. Muz (Syamsul) teman lelaki Tasya seorang suka cakap besar dan Acai(Shaheizy Sam) teman lelaki Amy seorang yang pantang dicabar.
Bapa Amy seorang kaki judi sering mengangu kehidupan Amy. Azam(Aaron Aziz) seorang bapa ayam cuba memujuk Amy kembali padanya dan insaf atas kesilapannya yang dulu.
Amy yang mengetahui pekerjaan Azam cuba menjauhkan dirinya pada Azam. Muz terpikat pada Aisyah(Diana) tetapi tidak mengetahui Aisyah ialah adik kepada Azam.
Tasya yang berang dengan kecurangan Muz,relakan dirinya ditiduri Acai dan gengnya. Tasya merasakan hidupnya tidak bermakna, membunuh diri.
Muz mendedahkan cuba memberitahu identiti abangnya dan dirinya sebagai mat rempit. Azam kecewa tidak dapat memujuk Amy bertindak merogol Amy.
Amy melarikan diri dari Azam dan cuba berlindung dengan bapanya Salleh(Nasir). Salleh yang mabuk cuba mengambil kesempatan pada Amy. Apakah yang akan berlaku…

 Tapikan pada me citer melayu tetap citer melayu kot..huhuh banyak plastic hehehe...cuma best lah kan tengok Nabila n Salina Saibi jadi bohsia..tp me suke Aaron Aziz sebenarnyer ekekeke...citer dia bole lahhh...tp ending x berapa nak best...huhuhu..pada me lah kan..tak taw lah pada u ols...lau tertarik g lah layanz dulu..then baru komen okey..

Hurmm..movie abes lebih kurang kol 3 ptg..dah abes layan BOHSIA..erkkk x taw lak nk g mana...nak lik umah awal pon macam ishhh..awal lagi hikhikhikhik..,y frenz suggest we all g DANGA BAY jap coz dia nak g jumpa adik angkat dia kat sana..so we ols g sana lah..tot nak melepak lama sket kat situ..tapi alah mak time time mcmni takda aper yang menarik nak lepak..so...we ols discussi n agreed tuk g tengok movie lagi..so divert back to leisure mall..tengok2 kul 5.30 ader movie JANGAN TEGUR..erkk mcm best nih..aksi seram..even we ols ni agaklah penakut tapi nak gaks g tengok x kira..hhuhuhu... dan memang lah menyeramkan...sahabat me menjerit dalam panggung...huhuhu seb baik tak ramai orang dalam panggung..me tukang gelak bila dia menjerit..me pon terperanjat sebenarnya..tapi citer ni memang lah menyeramkan tapi best..tak percaya g lah tengok...huhuhuh..

 
 

Sinopsis
Jangan Tegur mengisahkan Natasya (Julia Ziegler) yang telah terlibat dengan kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu di dalam koma, Natasya telah bermimpi tentang seorang gadis bernama Baizura (Nadia Mustafar) yang disyaki telah hilang 2 tahun secara misteri tanpa khabar berita. Natasya sering diganggu dengan mimpi-mimpi aneh yang menceritakan akan kesengsaraan Baizura yang telah dibomoh dan sering didatangi makhluk-makhluk halus. Tersedar dari koma, Natasya mula mengalami perkara yang sama seperti yang telah dialami oleh Baizura. Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk-makhluk halus itu. Ini menambahkan kerunsingan suami Natasya iaitu Kamal. Kamal (Pierre Andre) pula adalah seorang yang tidak mempercayai benda-benda khurafat ini sehinggalah dia melihatnya sendiri. Melalui mimpi-mimpi yang dialami, Natasya mula menyiasat apakah yang telah berlaku kepada Baizura. Siasatan yang dilakukan telah menyebabkan dia sering diganggu oleh makhluk-makhluk yang menganggu Baizura seperti dalam mimpinya. Apakah yang berlaku kepada Baizura? Mengapakah Natasya dibayangi dengan kemunculan Baizura? Apakah kaitan mereka berdua?
G lah tengok.....SERAMMM...
============================================
**Namun Ku Punya Hati**:-Pierre Andre n Julia Ziegler..mamang best!!!! Pierre sangat comel...i like....

2 comments:

en_me said...

tak masyuk larr citer melayu ittewww.. uhuhu

mebby a.k.a ezza said...

hehehee..akak juga..tapi sebab dah bowsan tahap GABAN..layankan jer la..tapi citer melayu tetap lah kan citer melayu...what u expect rite....ekekekkeeke